Laikmetā,
kad sastrēgumi uz ielām ir ikdienas sastāvdaļa, un pavadītais laiks,
esot ceļā, aizvien pieaug, jāmeklē efektīvāki pārvietošanās risinājumi.
Visoptimālākais ir motorollers – ērts, drošs, ekonomisks, videi
draudzīgs, kompakts un viegli lietojams pārvietošanās līdzeklis.
Pavisam
drīz Rīga pārvērtīsies par Pasaules Hokeja Čempionāta galvaspilsētu,
pēc tam arī par NATO samita norises vietu. Dati joprojām liecina, ka
automašīnu skaits Latvijā turpina palielināties, tātad arī sastrēgumu
ir un būs aizvien vairāk. Arī pasaules lielākajās pilsētās motorolleri
un motocikli kā transporta līdzekļi jau sen ir izkonkurējuši
automašīnas. Ar tiem pārvietojas gan bērni, gan sievietes lietišķos
kostīmos un vīrieši uzvalkos.
Motorollers pēc būtības ir motocikls, kuram ir mazāki riteņi, plats
priekšējais dubļusargs, kāju balsts un automātiskā pārnesumkārba.
Motorollers radās Itālijā, 1946.gadā „Piaggio” rūpnīcā un tika nosaukts
par Vespu, jo pēc izskata tā dizaina autoram atgādināja lapseni
(„Vespa” itāļu val. – lapsene). Tas ātri vien ieguva plašu
popularitāti, tika ražots, pārdots un atdarināts daudzās pasaules
valstīs. Pēckara gados, braukt ar Vespu nozīmēja būt brīvam. Savukārt
mūsdienās motorolleru ražotāju un piedāvājuma klāsts ir ļoti plašs.
|
Vespa |
„Vespa” – tas nav tikai motorollers: tā ir ikona, tas ir dzīves stils,
tas ir veids, kā atklāt pasauli. „Vespa” ir Itālijas moto būves
simbols. Klasisku vērtību cienītājiem patiks ikviens no „Vespa”
modeļiem, tie ir eleganti un moderni. Ikkatrā modelī veiksmīgi
apvienota „Vespa” klasika un modernās tehnoloģijas.
|
Aprilia SR 50 |
„Aprilia” – tā ir leģenda, kas vēl joprojām dzīvo, un ar katru gadu, ar
katriem jauniem modeļiem, to padara spēcīgāku. Kopš pirmo reizi iznāca
„SR 50”, tas jau bija klasē, kuru pats bija radījis – sportisko
motorolleru klasē. „SR 50” raksturo agresīvs dizains, kura iedvesmas
avots ir neviens cits kā „Aprilia RSV 1000 R Factory” sporta motocikls.
„SR 50” ir motorollers, kas sevī apvieno progresīvas modernās
tehnoloģijas, leģendāru vārdu un perfektu sniegumu. „SR 50” ir kā
nolemts, lai radītu jaunu „Aprilia” leģendu.
|
Gilera DNA |
„Gilera” – kaisle, sports un adrenalīns uz diviem riteņiem. Ievērības
cienīgs ir „Gilera DNA” modelis – revolucionārs hibrīds, kas brauc kā
motocikls, bet ir komfortabls un viegli vadāms kā motorollers. „DNA”
izskats ir maksimāli pietuvināts MotoGP sporta motociklu agresīvajam
izskatam. Motorollera bremžu sistēma, izskats, izpildījums un veids,
kādā braucējs sēž uz tā, pilnībā atgādina motociklu, bet automātiskā
kārba, bagāžas nodalījums nāk no motorolleru sektora. Šis modelis ir
veiksmīgs risinājums iesācējiem vai jauniešiem, lai ar mazas kubatūras
– 50 cc – dzinēju un kaut 100 kg svaru, gūtu iemaņas motocikla
vadīšanā.
„Piaggio” – motorollers jebkura veida ceļam vai bezceļam. Ievērības
cienīga ir „Piaggio Beverly” 500, 250 un 125 cc versija. Ar šo modeli
„Piaggio” pārvērta motorolleru tirgu, kļūstot par pieprasītāko
motorolleri Eiropā. Šis motorollers, kas ir gandrīz vai motocikls, bet
ar automātisko ātrumkārbu, ir praktisks un komfortabls, ko nodrošina
lielie riteņi un ērta sēdēšana.
|
Piaggio Beverly |
Lielie motorolleri, tādi kā „Piaggio Beverly 500”, „Piaggio X9 250
Evolution”, „Gilera Runner 125” vai „Gilera Nexus 500”, kļūst arvien
pieprasītāki un populārāki, jo ir gana jaudīgi, lai īsā laikā sprīdi
mērotu lielus attālumus, tādus kā, piemēram, Rīga–Ventspils, vai
Rīga–Liepāja. Braukšana ir ērta gan braucējam, gan pasažierim, esot gan
uz lielceļa un baudot braucienu ar automātisko pārnesumkārbu, gan
iebraucot pilsētā, kur tas lieliski parāda savas manevrēt spējas.
|
Gilera Nexus 500 |
„Gilera Nexus 500”, sportiskākais no lielajiem motorolleriem, nupat kā
piedzīvojis jaunu uznācienu – tas līdzinās motociklam kā vēl nekad
agrāk – jauns dizains, tehniskais izpildījums un komforts. Šim 500 cc
motorollerim ir viencilindra elektroniskās iesmidzināšanas dzinējs,
nofiksēts cilindriskā tērauda karkasā. Sēdeklis novirzīts nedaudz uz
priekšu, pielāgots sēžamvietas augstums, ar triecienu absorbējošām
īpašībām priekš pilnīgas motorollera kontroles. Rezultātā vadāmība ir
precīza un saķere ar ceļu sportiska motocikla cienīga.
Viencilindra četrtaktu, četrvārstu, ūdens dzeses dzinējs sasniedz 40
zirgspēku jaudu un 160 km/h maksimālo ātrumu. Faktiski, „Gilera Nexus”
ir dibinājis jaunu motorolleru klasi – piemērotu ikdienas braukšanai,
bet spējīgu piedāvāt neierobežotu braukšanas plezīru ārpus pilsētās
robežām un pa dažādām ceļa virsmām.